Twoja wyszukiwarka

KRZYSZTOF SZYMBORSKI
CAŁA WŁADZA W ŁAPY KOTÓW
Wiedza i Życie nr 5/1999
Artykuł pochodzi z "Wiedzy i Życia" nr 5/1999

Brytyjski producent kociego jedzenia w puszkach, Whiskas, przy współpracy firmy reklamowej M&C Saatchi wyprodukował, kosztem 825 tys. dolarów, pierwszą w świecie reklamę telewizyjną adresowaną... wprost do kotów. Jej emisję poprzedzać ma 10-sekundowy anons do właścicieli (czy raczej "ludzkich towarzyszy") miauczących konsumentów, uprzedzający ich, że czas posadzić ich czworonożnych przyjaciół przed ekranem telewizora. Testy wykazały, iż około 60% kotów reaguje na reklamę - niektóre tylko strzygą uszami, zaś inne, bardziej zainteresowane reklamowanym towarem, stukają łapą w telewizor. Następny krok należy do banków, które powinny zacząć wydawać kotom karty kredytowe.