Twoja wyszukiwarka

MICHAŁ MIŚ
SYGNAŁY - BIZNESMENI O SIECI
Wiedza i Życie nr 5/2000
Artykuł pochodzi z "Wiedzy i Życia" nr 5/2000

Menedżerowie z Europy Centralnej przewidują, że w ciągu najbliższych kilku lat Internet zdominuje komunikację w biznesie.

Według badań dotyczących znaczenia Internetu w biznesie, które zostały przeprowadzone przez agencję Hauska & Fleishmann-Hillard wśród 238 menedżerów z Austrii, Bułgarii, Czech, Polski, Rumunii, Słowacji, Słowenii i Węgier, w ciągu najbliższych 10 lat Internet stanie się najpotężniejszym narzędziem oddziaływania na społeczeństwa, pozostawiając w pokonanym polu pozostałe media.

Około 70% menedżerów sądzi, że firmowe strony internetowe staną się najskuteczniejszą metodą tworzenia wizerunku firmy, dystansując reklamę i tradycyjne metody promocji. Zdaniem połowy badanych, Internet zdominuje również wkrótce sposoby komunikacji: zarówno wewnątrz firmy, jak i pomiędzy organizacjami. Większość menedżerów przekonana jest, że w najbliższym czasie Internet zwycięży w kontaktach biznesowych w konkurencji z telefonem, a poczta elektroniczna całkowicie zastąpi papierowe dokumenty.

W tych prognozach europejscy biznesmeni są wyjątkowo zgodni z opiniami Amerykanów. W Stanach Zjednoczonych szacuje się bowiem, że już za trzy lata liczba wysyłanych w celach biznesowych e-maili dojdzie do 200 mld rocznie. Dla porównania poczta w USA wysyła w tym czasie jedynie 70 mld przesyłek.