ANDRZEJ PIEŃKOWSKI
SYGNAŁY - CMENTARZ NA KSIĘŻYCU?
Wiedza i Życie nr 8/2000
Artykuł pochodzi z "Wiedzy i Życia" nr 8/2000

Amerykańska firma Celestis oferuje klientom pochówek na Srebrnym Globie.

Za 12.5 tys. dolarów już w przyszłym roku będzie można pochować się lub kogoś na Księżycu. Zapewnia o tym firma Celestis, prowadząca zaawansowane rozmowy z największym komercyjnym przedsiębiorstwem kosmicznym Orbital Sciences Corporation. Prochy zmarłego, a w zasadzie ich niewielka część, zostaną umieszczone w specjalnej fiolce, opatrzonej nazwiskiem i epitafium. Każdy pojazd kosmiczny zmierzający w kierunku Księżyca zabierze 200 takich fiolek i gdy znajdzie się w pobliżu satelity, zrzuci je na powierzchnię. Chętni mogą już rezerwować miejsca pod adresem: www.celestis.com.

Pomysł z wysyłaniem w kosmos ludzkich szczątków nie jest nowy. Dwa lata temu sonda Lunar Prospector zabrała na pokład prochy Eugene'a Shoemakera, zasłużonego dla nauki geologa, astronoma i badacza meteorytów . Jeszcze rok wcześniej wystrzelono w przestrzeń kosmiczną szczątki dwóch innych ludzi. Wygląda na to, interes ma przed sobą przyszłość. Kto by przypuszczał, że na Księżycu szybciej powstanie cmentarz niż baza kosmiczna...